Musik

Musik är ett av mina stora intressen. Eller som Sting säger det "There's no religion but sex and music".

Förmedlar här en liten lista på grymma låtar:


1. "Stenkusten" med Ulf Lundell. En av hans allra bästa tycker jag, underbar text.


2. "Slow Dancing in a Burning Room" med John Mayer. Bitterljuv historia om hur svårt det kan vara att inse att ett förhållande håller på att ta slut. Komplett med ett litet gitarrsolo.


3. "Someone Else" med Tingsek. Udda, skön med ett underbart beat.


4. "Hallelujah" med Jeff Buckley. Det är väl ingen nyhet att Buckley gör mos av Leonard Cohens original. Magnifikt.


5. "Desire" med Ryan Adams. Avskalat och vackert. Fantastiskt munspel. Ja, hör själva.


6. "Coney Island" med Van Morrison. Om välsignelsen i att få uppleva en helt vanlig dag.


7. "I Wish" med Stevie Wonder. En riktig klassiker. Tänk att hela denna ljudmatta är äkta, inte en enda dator inblandad!


8. "Electrical Storm" med U2. En av deras allra bästa, Bonos röst är otrolig. Visar hur mångsidiga de är.


9. "Cannonball" med Damien Rice. Kommer förmodligen stå kvar på listan över mina absoluta favoriter när jag sitter på hemmet.


10. "Born to Run" med Bruce Springsteen. Omöjligt att göra en sån här lista utan Springsteen, den som inte har hört honom live, har missat en stor upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0