Ni hittar mej på jobbet

Idag ska jag jobba.
Nää, tänker ni, det är ju söndag och dan före dan.
Men jo, det ska jag i alla fall.
Är glad att jag valde kvällspasset, nu fick jag sovmorron och frukost med familjen.
Det är lite som att jobba midsommar, alla vill hem så fort som möjligt, personalen försöker äta tillsammans (nån kanske har med nåt gott till kaffet) och man kan ge sej sjutton på att det händer nåt akut.
Proffs som vi är, får vi då och då springa runt med våra maskiner på sjukhuset om nån patient inte går att flytta. Sånt händer ofta på lördag eftermiddag, midsommarafton eller motsvarande. Kan inte folk skärpa till sej när det är helg? De får väl ta och gaska upp sej lite! Hålla på och ligga och sjåpa sej med lungödem! Uscha.
Men vi håller tummarna, för en fröjdefull jul och en tidig hemgång.
Sen ska jag vara ledig i två veckor.
Tur för er, då får ni mycket att läsa.

Kommentarer
Postat av: chris

God morgon , Hoppas du får en bra dag !

2007-12-23 @ 10:25:30
URL: http://chrizs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0