Uppladdning och nedladdning

Laddar inför tisdagens träningspass med pt:n.
Hua, jag har bestämt att vi ska köra kondition och jag misstänker att jag kommer att få äta upp det...

Var på gymmet i eftermiddags och rev av mitt vanliga konsitionspass; 45 minuter/ 5 km på löpbandet, inte så avancerat. Ett av mina mål när jag började träna var att jag skulle kunna springa, för det tycker jag ser så härligt ut när folk gör. Och det har ju gått bra hittills, nu kan jag jogga 20 minuter i 8 km:sfart, det är jag skitnöjd med. Det går inte fort, men det går bra.

Har ett problem med träningen dock, och det tog jag omedelbart upp med pt:n när jag började träna:
Jag blir så jädrans bitig när jag styrketränar, jag vill inte bli ännu mer kort och satt!

Jag ville vara slank och behålla min vikt (jag var rätt utmärglad i somras, vägde fyra kilo mindre än jag gjorde på gymnasiet och hade storlek 34 i brallor). Efter att ha tränat 2 ½ månad har jag nu i stället gått upp två kilo och börjar mer och mer anta Anja Pärsons kroppsform. *SUCK*. Nu snackar vi världshistoriens mest bålstabila människa!
Men jag har fått inse att det bara är att gilla läget, jag har en kropp som svarar på styrketräning direkt. Alla hypersmala jeans som jag köpt senaste året går nu knappt att knäppa för de räcker inte över höfterna på mej.

Nej, jag klagar inte. Faktum är att jag trivs bättre i min kropp. Jag har inte ont i ryggen längre och är över lag nöjd med resultatet hittills. Min hållning har blivit bättre också, vilket också var ett av mina mål.

Och sen känns det som jag träffat en massa nytt folk. Det är "hej hej" hela tiden med alla roliga människor på gymmet. Idag trodde min asiatiske vän (har ingen aning om vad han heter) att jag ramlade på löpbandet när jag hoppade på ett ben en bit för att jag var tvungen att klia mej på benet.

Nu sitter jag här, två kesomackor och ett kokt ägg senare. Håller på och brottas med Coldplay, som jag har nån slags hatkärlek till. Träningsspellistan på podden var lite uttjatad, har nu uppdaterat den med ytterligare Stevie Wonder, Pouges och lite radiopop.

Har laddat hem lite mer julmusik också, det är väl nån form av terapi antar jag. Jag KBT:ar mej själv med julmusik, om ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0