Utraskat

Jaha, då var granen utslängd och barren bortstädade. Julen är över i det här huset, och det är lika skönt varje år. Polkagrisstängerna som var kvar är uppätna. Barnen är ute och rullar snöklot.

Nu är det nyårsmiddagen som ska fixas. Tycker det är kul att laga mat när det är gott om tid. I år har vi satsat lite extra på gott vin och champagne, sällskapet är litet så då kan man unna sej.
Vinet kommer från den nionde påvens slott, eller är det påvens nionde slott, ja, skitsamma gott är det i alla fall. Champagnen är den där klassiska i svart flaska, den ser jag mest fram emot, svår beroendeframkallande dryck den där.

Extra glad var jag igår för att min fot kändes hel igen. Jag gav mej på att jogga runt ghettot, det gick fint. Va svårt det är att springa ute, man bli inte så fint pace-ad som man blir på löpbandet. Jag tyckte det gick så fint första kilometern, men sen blev det jobbigt. Hybris, antar jag. Äh, det är bara att ta nya tag. Ser fram emot att slippa halt omkring på gymmet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0