Vackert väder

Det är bara att erkänna; jag är en sucker for boy bands.
Satt just i bilen och lyssnade på radion, idol-snubbarna Danny, Erik och Mattias presenterade sin lilla trio. Förutom att de faktiskt var förvånansvärt roliga, så kan de naturligtvis sin sak och levererade stämsång. Nu var det ju nån av dem som hade fått nåt i halsen och inte hittade tonen, men det förlåter jag så gärna. Deras version av "All for Love" lär bli en hit, det behöver man inte vara Clabbe för att räkna ut. Originalet med Roddan, Brian Adams och Sting ligger ju förstås några nivåer högre, det är ju lite mer röstkaraktär på de snubbarna.

Så här i juletid är det ju annars lite av en plåga att röra sej ute på stan. Förutom trängsel, som jag avskyr, är det bjällerklang och Christer Sjögren i varenda högtalare. Usch. In med lurarna i öronen och på med podden. I vissa butiker är det ingen idé att försöka överrösta, jag har redan tinitus och vill inte göra saken värre.

Likadant är det på gymmet, ingen julmusik förvisso, men där har de kört Martin Stenmarck i tre veckor nu. Och så har mina lurar gått sönder beyond Karlssons klister, så idag måste jag försöka hitta nya, helst några som inte ramlar ut hela tiden. Jag vet inte om jag har nån konstig form på mina ytteröron, men inget tycks passa. Har haft ett par in-ear nu, skitbra ljud men inget vidare när man tränar. Idealet vore väl ett par sköna muff-lurar, men de är lite svåra att klämma in under cykelhjälmen (ja, jag har cykelhjälm, det har man när man har sett vad en trottoarkant kan göra med en människas bakhuvud). Tror jag ska gå till nån liten nördbutik och be om hjälp.

På jobbet har vi aldrig nån musik, förstås. Personalen kunde ju bli helt distraherad! Rena rama synden.
En kväll när patienterna gått hem, halade jag upp min telefon (som har en liten högtalare och mp3-minne) och så lyssnade vi på Jakob Hellmans "Vackert väder". Allt blir så mycket roligare med musik.
Till och med journalföring i ett obegripligt dataprogram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0