Katten och jag

Här sitter jag i soffan tillsammans med en trött katt. Trevligt sällskap.

Jag behöver inte göra mej till och utbyta artighetsfraser.
Jag behöver inte bjuda på hembakat.
Jag behöver inte erbjuda mej att byta kanal, om jag skulle vetat att kattens favoritprogram börjar på en annan kanal.
Jag behöver inte lyssna på ointressant prat om dagen som varit.
Jag behöver inte planera inför helgen.
Jag behöver inte reda ut ekonomiska problem.
Jag behöver inte prata om känslor och bantning.

Allt jag behöver göra, är att då och då kasta iväg en liten leksaksmus i vitt skinn. Och bjuda på godis gjort av australisk fisk.

Jag förstår mej inte på folk som inte gillar djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0