Låt din man öppna konservburken!

Det är det nya nu, låt din man få känna sej manlig!

Nuförtiden kan vi kvinnor för mycket av mannens traditionella sysslor. Vi är för rediga, helt enkelt. Vi är för lite hjälplösa, undergivna och svaga. Vi behöver inte så mycket hjälp längre.
Våra stackars män får inte längre öppna dörrar, beställa mat åt oss på restaurangen eller lösa svåra ekonomiska spörsmål i sin ensamhet.

Jag undrar om detta verkligen är ett problem som vi kvinnor måste ta tag i? Jag vet inte. Men en välkänd amerikansk talkshowprogramledare tog upp ämnet häromdan, hon tyckte vi skulle börja be våra män om hjälp med konservburkarna igen. Vi skulle börja vara rädda att bryta naglarna eller skära oss på locket igen.

Äh, jag vet inte om det är viktigt...

Men idag, när jag kastade prick i papperskorgen på jobbet, så kom jag på en sak; jag har lärt mej själv en hel del såna tricks genom åren för att imponera på killar... men i själva verket kanske jag istället bara tagit knäcken på deras självförtroenden genom att out-smarta dom. Shit!
Jag började till exempel gå på fotboll för att killarna var där och jag tänkte att det skulle vara smart att intressera sej för nåt grabbigt. Nähä, nu kanske det, så här i efterhand, var ett misstag. Maken uppskattar detta, det vet jag, men när det begav sej kanske jag skrämde bort en hel drös snyggingar genom att veta mer om fotboll än dom.

I den amerikanska talkshowen menade man på att vi genom att bli mer jämställda, berövat männen deras manlighet. Kvinnor vill inte längre bli uppvaktade i traditionell mening. Vi vill vara med och bestämma var man ska gå och äta på dejten, till exempel. (Det kan ju ha med att göra att vi vill slippa äta på billiga hak med färglada lampor, men skitsamma.) Vi vill också köra bilen när familjen ska åka nånstans.

Nä, jag har börjat sluta med att göra allt själv, men det är mest självbevarelsedrift. Jag tycker till exempel att maken kan bära min träningsväska, för den är tung. Beställa mat får han också gärna göra, jag bestämmer ju ändå vad jag ska äta.
Däremot har han bestämt hotell för sista gången.
Basta!

Kommentarer
Postat av: A

hahahaha, roligt..=)

2008-04-24 @ 15:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0