Mina vänner

Jag är lite nyfiken på vilka som läser min blogg, därför följer här ett litet formulär (inspirerat av den klassiska mina vänner-boken) ni kan fylla i och sända in som kommentar. Det går bra att vara anonym, bara jag på nåt sätt kan lista ut vem du är. Er som jag inte känner personligen, är det ju ändå roligt att få veta lite om .

1. Namn: Bloggsyrran
2. Ålder: 34
3. Bor: I närheten av stadens ghetto.
4. Yrke: Leg sjuksköterska.
5. Ville bli som liten: Artist, som Carola.
6. Favoritfilm: Lost in Translation
7. Favoritmusik: Just nu Che Sudaka, Tomas Andersson Wij och den evige Damien Rice.
8. Familj: Två barn, en man och två svarta kattor.
9. Kör: Cykel och Renault Clio.
10. Favoritmat: Just nu thaimat, nåt med röd curry, kokosmjölk och bambuskott.
11. Favoritdryck: Vatten, te och chablis.
12. Gör på krogen: Hänger i baren och undviker dansgolvet.
13. Fobier: Höjder, magsjukor och pedofiler.
14. Gör på fritiden: Tränar, bloggar och lagar mat.
15. Om jag inte hade ... så hade jag...: Om jag inte hade läst humanistisk linje hade jag varit läkare.
16. Favoritbok: "Siddharta" av Hermann Hesse. (Det svarar alla som vill verka intellektuella.)
17. Gillar: Min familj så klart, solen och vänligt sinnade djur.
18 Hatar: Gnäll, orättvisor och våld i alla former.
19. Om jag vann 10 millar skulle jag: Skänka bort en del, betala av studieskulderna och plugga igen.
20. Snyggaste killen/tjejen på jorden: (Äkta makar och andra respektive räknas inte.) Johnny Depp.

Kommentarer
Postat av: Brossan

1. Namn: Brossan
2. Ålder: 37 ½
3. Bor: I närheten av höga berget i jämte stora skogen.
4. Yrke: Leg Väskdängare.
5. Ville bli som liten: Lokförare, som pappa.
6. Favoritfilm: Kellys hjältar eller nåt annat gammalt,harmlöst
7. Favoritmusik: Just nu, Sahara Hotnights och Gladys Knight.
8. Familj: Två barn, en fru och en ljusbrun kanin.
9. Kör: Dieselpassat.
10. Favoritmat: Italiänskt....absolut inte kokosmjölk:-)
11. Favoritdryck: en tjeckisk öl.
12. Gör på krogen: Bara baren
13. Fobier: Fobier vet jag inte men flygplan är inget kul.
14. Gör på fritiden: Tränar och tittar på fotboll och lagar mat.
15. Om jag inte hade ... så hade jag...: Om jag inte hade varit född 1970 hade jag varit lokförare.
16. Favoritbok: Röde orm av Frans G Bengtsson. (Man vill ju inte verka intellektuell.)
17. Gillar: Just nu...VÅRSOL och lukten av gräs.
18 Hatar: Folk som bara gnäller men inte står för sina åsikter när det väl gäller.
19. Om jag vann 10 millar skulle jag: Sluta jobba, resa och köra ånglok.
20. Snyggaste killen/tjejen på jorden: (Äkta makar och andra respektive räknas inte.) Galadriell var väl snyggast...?

2008-04-04 @ 09:34:25
Postat av: Mia

1. Namn: Mia
2. Ålder: 36
3. Bor: Nära dig
4. Yrke: Assistent
5. Ville bli som liten: Polis
6. Favoritfilm: Jag har sällan bara en favorit men
Forrest Gump är otroligt bra.
7. Favoritmusik: Lyssnar mycket på musik. Olika favoriter beroende på humör och dagsform.
8. Familj: Make och två söner.
9. Kör: Volvo (en gammal och en lite nyare)
10. Favoritmat: just nu libanesiskt med Hummus.
11. Favoritdryck: vatten och rödvin.
12. Gör på krogen: dansar, barhänger och minglar.
13. Fobier: tokrädd att det ska hända barnen något.
14. Gör på fritiden: Älskar att pyssla hemma och bara vara.
15. Om jag inte hade skyllt på allt möjligt för att slippa så hade jag tränat oftare.
16. Favoritbok: Kan inte välja. Just nu läser jag en skönt lättsam trilogi av Denise Mina.
17. Gillar: Att vara med familjen långt borta från alla måsten.
18. Hatar: Människor som förstör för sin omgivning genom att vara obotliga pessimister.
19. Om jag vann tio millar skulle jag: resa med familjen och unna mig en snygg, snabb sportbil. (rimmar dåligt med mina övriga projekt för en bättre miljö)
20. Snyggaste killen/tjejen på jorden: George Clooney

2008-04-04 @ 14:47:34
Postat av: Marika

1. Namn: MarikaP
2. Ålder: 33 - än så länge!
3. Bor: I Skåneland.
4. Yrke: Studerande systembolagsexpedit.
5. Ville bli som liten: Arkeolog eller "dektektiv".
6. Favoritfilm: Sleepy Hollow.
7. Favoritmusik: Växlar med dagsformen. Ibland blir jag lycklig för att Red Hot Chili Peppers existerar.
8. Familj: Två barn, en man och två svarta hyndor. Gosiga labbetjejer!
9. Kör: ibland makens firmabil.
10. Favoritmat: Ibland vaknar jag mitt i natten och längtar efter sushi. Men för det mesta så smäller svensk husmanskost väldigt högt.
11. Favoritdryck: Kaffe, rött italienskt vin. Kranvatten.
12. Gör på krogen: Krogen? Vad är det?
13. Fobier: inga. Kan allt, vet allt, törs allt.
14. Gör på fritiden: Fritid? Vad är det?
15. Om jag inte hade ... så hade jag...: No regrets, no surrender.
16. Favoritbok: "Barabbas" av Pär Lagerqvist. Jag hittade den igen.
17. Gillar: Familjen, hundarna, vin, resor, laga mat.
18 Hatar: Småsinthet, snålhet, korkade människor, pedofili.
19. Om jag vann 10 millar skulle jag: Betala CSN, köpa hus, resa till Tahiti.
20. Snyggaste killen/tjejen på jorden: (Äkta makar och andra respektive räknas inte.) Johnny Depp. Tycker jag också.*torkar degel i mungipan*

2008-04-05 @ 19:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0