En sentimental låtlista

"Dancing With Tears in My Eyes" - Ultravox. Minns att jag grät när jag såg videon på tv, när jag hade de ständiga hoten om kärnvapenkrig i färskt minne. Låten är från 1984, jag gick i fyran. Då är man onekligen lättskrämd också.

"White Wedding" - Billy Idol. Hörde den på radion häromdan. Radiosporten är bra på det viset, man får höra gamla låtar som man nästan glömt bort. Jag gillar den här låten i alla fall, den är härlig 80-talsrockig.

"Can't Fight This Feeling" - REO Speedwagon. Jamen, är den inte ljuvlig? Kan man nästan inte känna hur det var att dansa tryckare på skoldiskot? Jag får nästan handsvett igen...

"The Power of Love" - Frankie goes to Hollywood. Den är fortfarande bra, eller hur? Älskar raden "I'm so in love with you, hurts the soul..." Sen är jag väldigt förtjust i Jesus-temat, hela videon är en enda stor julkrubba.

"By My Side" - INXS. Det finns hur många bra INXS-låtar som helst. Skit att folk knarkar och blir galna! En låt till, som bonus.

"Blue Sky Mine" - Midnight Oil. Oj oj, munspelet i introt river hål i bröstet på en, underbart! En påminnelse för mej om min idealistiska ungdom, då det var viktigt att inte tanka på Shell och äta på amerikanska hamburgerkedjan.

"Don't Dream It's Over" -  Crowded House. Den är ju så bra! Förresten finns det ungefär tio låtar till med Crowded House som är ännu bättre.

"I'll Be Over You" - Toto. Hua, va många gånger jag har lyssnat på den här låten, "I Won't Hold You Back Now", "These Chains" och många andra Toto-låtar. Ett av mina, rent historiskt, favoritband.

"Endless Summer Nights" - Richard Marx. Numera kallar jag såna här saxfonsolon för "pettingsaxofon"... ja, hursomhelst. Upp med tändarn!

"Boys of Summer" - Don Henley. Nästan så man måste skaffa sej ett par Wayfarer igen...

"Still Got the Blues for You" - Gary Moore. Svårt att inte tycka om en kille som kan spela gitarr på det viset. En annan höjdare är ju också "Empty Rooms".

"Still Loving You" - Scorpions. Jag är lite svag för hårdrocksballader, det här är en av de bästa tycker jag. (Råder lite tvekan om det verkligen är Scorpions... den kan vara Dokken som gjort originalet. Nån som vet?)

"Om du var här" - Ratata. Videon, låten... jag tror nästan jag spelade sönder den här lpn. Bara en snutt av videon här, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0