Dagens projekt

Frisk igen, då måste man ju göööra nåt. Eller? Jag rafsade ut alla böckerna ur våra knökfulla Billys. Galet, men nu är det gjort.

Resultat:
2 flyttkartonger och en papperskasse med böcker till Kupan, familj, vänner, vem som nu vill ha. Ut med gamla kartböcker med Sovjetunionen, böcker om ponnies, pekböcker med traktorer, gamla deckare i pocket.

Mycket damm.

Alla spel fick plats i hyllorna.

En komplett kortlek gick det att få ihop av alla lösa kort.

Morfars Dan Andersson-bibliotek fick komma upp från gillestugan.

Makens samling med Bond-dvds fick en hylla.

Ordning och fucking reda för en gång skull. Ett STORT dåligt samvete är avbetat.

Det var roligt att att fundera ut hur böckerna skulle sorteras in i hyllorna. Jan Guillou tog nästan en hel hylla i anspråk, den självgode karln. Tom Clancy är ju inte heller blyg av sej, en halv hylla till fyra romaner.
En hylla tillägnades klassiker. Där fick Steinbeck, Hesse och Lawrence  med flera bo. Bifogar en bild på den hyllan som fick arbetsnamnet "krig, våld och annat elände".
image5
Det blev också gott och väl en hel hylla kokböcker, de kan man inte skänka bort. Hyser extra mycket kärlek för Anna Bergenströms böcker, dem kan jag utan och innan. I de äldsta finns det nog knappt ett enda recept som jag inte använt. Och jag tvivlar på att jag var så mat- och matlagningsintresserad om det inte varit för de där böckerna.

Ja, det finns överhuvudtaget många böcker som jag tycker väldigt mycket om. Jag klappar dem. Dan Anderssons samlade verk i sex ljuvliga skinnband. En bunt tummade diktsamlingar; Yeats, Ferlin, Österling. Ringen-trilogin, i söderfallande pockets.
Nu återstår att fundera ut vilka man inte kan vara utan i Spanien. Men jag har kommit på att det ju går att beställa böcker på nätet, även där.


Kommentarer
Postat av: Ekorren

Hej på dig......skulle vart roligare att se bilder från kartongerna till Kupan. Du slängde väl inget bra nu va?
Böcker slänger man ju inte man köper en ny hylla istället;=)

2008-02-26 @ 10:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0