Ny låtlista

Alltså med ruskigt bra låtar, gamla de flesta, men bra.

1. "I Will Follow You Into the Dark" med Death Cab for Cutie. Vilken kärleksförklaring. En bit högklassig poesi förpackad i ekologiskt gitarrpapper.

2. "Till Kingdom Come" med Coldplay. Jo, jag har försonats med dem, lite. En liten korg med längtan, en blå.

3. "Där elden falnar (men fortfarande glöder)" med Lars Winnerbäck förstås. Har tuggat den ett tag nu, den blir bara bättre och bättre.

4. "Let it Shine" med Tingsek (feat. Svante Lodén). Ah, det är så bra. Längtar man efter nåt som är liiite annorlunda, är detta mitt bästa tips. Inget man hör på reklamradion, precis.

5. "Vill du ha mej ändå" med Tomas Andersson Wij. En såndär låt som man nästan kan sträcka ut handen och ta på, om ni fattar.

6. "Eyes Wide Open" med Hothouse Flowers. "... don't fear no woman, don't fear no great men..."

7.
"Carry You Home" med James Blunt. Prettoklubben. Ja, det är ju en dunderhit, men jag gillar den. Och jag erkänner det.

8. "Talkin' About a Revolution" med Tracy Chapman. Undrar vilken amerikansk presidentkandidat som lyssnat på den här? Hoppas det är nån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0