Skit där du bor!

Jag är ännu inte riktigt ute ur skogen. Det vill säga,  jag har inte blivit frisk än. Igår åt jag middag, det var dumt gjort, den fick jag inte behålla.
När man är magsjuk, funderar många över exakt när, var och hur man blev smittad. På något vis känns det som en tröst att veta att det var den där äckliga toan på varuhuset eller på tåget som var smittkällan. I mitt fall har många omkring mej varit magsjuka, omöjligt att säga var det kom ifrån. Men jag har hängt upp mej på att styvfar berättat om en kollega som förra veckan kom till jobbet, satt där och arbetade och emellan åt gick och spydde på personaltoaletten. Jag har skickat med ett tack till denna person; tack din dumme jävel, för att du ville smitta ner en hel arbetsplats samt alla dina kollegors närstående! Tack, så in i helvete mycket!
I denna anda vill jag nu komma med en litet upprop:

Vänligen alla magsjuka människor!
Kan ni vara snälla att ta med er era baciller och virus
och så snabbt som möjligt åka hem till era hem och kräkas där?
Kan ni vara så snälla och lämna era arbetsplatser,
restauranger, caféer, tåg, bussar, flygplatser
och andra allmänna platser och toaletter?
Jag vädjar härmed till er,
alla ni illamående och skitnödiga svenskar,
 ta er hem och sluta smitta ner era medmänniskor!

När ni sedan känner er lite bättre,
vänligen bli kvar hemma en dag extra!
Tvätta era kläder, sänglinne, och kroppar innan ni ger er ut i vardagen igen.
Torka era golv, byt handdukar och städa era toaletter innan ni bjuder hem folk.
Tvätta era händer med tvål,
be en frisk vän handla hem handsprit från apoteket.
Laga inte mat till era medmänniskor förrän ni är friska.
Visa hänsyn genom att inte gå tillbaka till jobbet med "bara lite diarré"!
Stanna hemma och skit där du bor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0