Fruktan inför ålderdomen

Saker som jag fruktar kan bli aktuella på ålderns höst:

Jag börjar använda talk i skorna.
Det blir svårt att hålla läppstiftet borta från rynkorna kring munnen.
Jag börjar gilla gammalt bröd.
Jag slutar äta lagad mat.
Jag vaknar vid fyra på morgonen och somnar klockan sju på kvällen.
Jag luktar alltid kiss.
Jag slutar köpa nya kläder, inklusive underkläder.
Min enda drog är laxermedel.
Jag börjar titta på Hem till gården.
Jag blir nervös för minsta lilla utflykt och tycker att det är obehagligt att åka hemifrån.
Jag blir tjatig.
Jag måste kontrollera att spisen verkligen är avstängd åtta gånger om dagen.
Jag sparar alla matrester.
Jag äter upp alla matrester.
Jag blir benskör.
Jag blir frusen.
Jag blir ännu mera rädd för pundare, pedofiler och psykopater.
Jag slutar klippa naglarna.
Jag blir gaggig.
Jag bejakar min förmåga att ge andra dåligt samvete.
Jag förpackar värdade textilier i fryspåsar och redogör för innehållet på klisteretiketter.
Jag börjar damma.
Jag blir snål.
Jag återanvänder presentpapper.
Jag blir missunnsam.
Jag tror att femtio kronor fortfarande räcker till en biobiljett.
Jag tycker det är otäckt att åka bil.
Jag misstror invandrare.
Jag blir hypokondrisk.
Jag blir rädd för döden.

Kommentarer
Postat av: A

Var inte rædd, se det som att du får upptæcka værlden med nya øgon ;0)

2008-01-30 @ 08:53:03
Postat av: Elisabeth Holm

Hahaha. Jaså var det bara åldern. Jag trodde det var något fel på mig! känner redan igen mig i flera av dem (vadå i framtiden?), fast inte kisslukten. Vad jag vet. ;)

2008-02-01 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0