Nä, nu fick jag ont imagen...

Jag tycker det är oerhört komiskt att Dr Phil-sändningen sponsras av en magsårsmedicin! Man får ju faktiskt ett direkt behov av såna medikamenter när man har kollat en stund på det programmet.
Dr Phil har ju inte precis bidragit till att stärka bilden av USA som världens ledande demokrati. Snarare känns det som en bekräftelse på att amerikanerna som vill vara med i tv är de dummaste människorna på planeten. Och de fetaste.

I början av programmets historia, var jag en trogen tittare. Det var när S var liten, och mitt kloka barn kallade den tunnhårige programledaren för "dåkkto film".
På den tiden var det intressanta ämnen som togs upp, det blev samtal och fina avstämningar och uppgörelser mellan människor. Ja, det var riktigt intressant och mänskligt.
Minns ni den där familjen som man fick följa under nästan två säsonger, de som hade en tonåring som var med barn? Det var ju kul att se hur de faktiskt benade ut sina tillkortakommanden och fick ett bättre liv tillsammans.

Men nu verkar det hela ha flippat ur lite väl mycket. Det senaste är Dr Phils hus, där folk med diverse problem flyttar in tillsammans. Ja, det måste ju handla om de mest krokade människorna på planeten. Nu snackar vi Ricki Lake-nivå, på väg att bli Jerry Springer-nivå.
Den eviga frågan är ju som bekant; varför folk reda ut sina dispyter i tv? Det är ju helt obegripligt.
Jo, jag fattar också att de får betalt, men hur mycket får det kosta att låta folk göra bort sej inför resten av mänskligheten?
Jag är förbluffad. Och det måste väl ändå vara ett tecken på att man har lite innanför pannbenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0