Fem klassiker att damma av

Några låtar som förtjänar att komma upp ur backen med vinylskivor. En del av er får väl gå på föräldarnas skivsamling...

"Angie" med Rolling Stones. Jag är verkligen inget Stones-fan, verkligen inte. Likväl är jag svag för denna, inte deras mest kända och det är synd.

"Ticket to Ride" med The Beatles. Min favorit med de här gamla gubbarna, söta var de när det begav sej... Kolla George Harrisons gitarrföring! Ett engagerat gäng.

"Redemption Song" med Bob Marley and The Wailers. Vilken text! Frigöra mej från mentalt slaveri, det vill jag göra.

"I Hope That I Don't Fall In Love With You" med Tom Waits. Den är ju bara för ljuvlig. En riktig fyllelåt, på ett fint sätt.

"Racing in the Streets" med Bruce Springsteen. Man kan inte tro det, men den här låten är från 1978. Sån här musik blir aldrig för gammal. Undrar om det inte är hans bästa låt. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: RonnyBGoode

Jag har aldrig varit speciellt imponerad av "bossen" men i övrigt håller jag med. Sedan har ju de artister du räknar upp gjort mycket annat njutbart också.



En annan sak: om du eller dina besökare är intresserade av att vinna en massa vinylskivor så titta gärna in på min blogg och var med i vinyltävlingen på http://www.ronnybgoode.se/?p=279. Deadline är den 25 juli kl 24.00.



Trevlig sommar!

2008-07-04 @ 13:09:18
URL: http://www.ronnybgoode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0