Inför matchen

Jag kan inte rå för att jag tycker det blir så otroligt löjlig TV när man pratar fotboll som om det vore världspolitik. Helst ska man börja minst en timme innan match, med att älta och analysera. Allt från vem som går ur bussen sist vid arenan, till gräsets kvalitet och via Zlatans uttalanden till Ekwalls kostymval.

Jag älskar sport, och särskilt fotboll, men jag far lite illa. Kan det inte ta lagom proportioner?

Såhär innan matchen mot Grekland, vill jag komma med följande påståenden:

Sverige har inte en chans. Tyvärr. Men ingen är gladare än jag om jag har fel.

Exakt vad tror man att Chippen ska kunna göra mot grekernas försvar?

Henke Larsson. Jag är så glad att jag hade fel när jag trodde jag hade sett slutet på hans karriär. Han har stordåd kvar att uträtta, halleluja.

Zlatan, vad gott att se lite attityd från nån som har nåt att komma med när det väl gäller. En svensk som inte fegar ur, det behövs.

Ekwall, snälla, du är så allvarlig så det bara är töntigt. Det handlar om fotboll, inte folkmord.

Jag vill inte se Ljungberg skada sej igen. Kan vi få slippa det?

Käre Gud, rädda oss från Robert Perlskog! Har nånsin en så inkompetent människa tagit så mycket plats i TV? Har han nångång kommit med en helgjuten analys av nånting? Han är pinsam, snacksalig och under stundom oförskämd och rasistisk. Kan det bli värre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0