Rastlös

"Walking like a one-man-army
fighting with the shadows in your head
Living out the same old moments
knowing you'll be better of instead
if you could only
say what you need to say
Say what you need to say"

"Say" - John Mayer

"Du och jag för att nån var full,
du och jag för våran skull,
du och jag för stämningen,
för den mjuka bedårande skymningen
för isen som äntligen spruckit loss
å du och jag för oss
Det är bara strimmor"

"Strimmor" - Lars Winnerbäck

"So they came for you
come snapping at your heels
They come snapping at your heels
Don't break your back
if you ever hear this
Well don't answer that
'Cos in a bullet proof vest with the windows all closed
I'll be doing my best
I'll see you soon
And in a telescope lens
and when all you want is friends
I'll see you soon"

"See You Soon" - Coldplay

Det är det lilla, rena ögonblicket jag är ute efter.
Mitt i all rastlöshet, stress, trötthet.
Och när det ögonblicket kommer,
räcker insikten om att det händer nu
för att det ska vara borta.
Varför ska det vara så?
Hitta meningen
och den ska genast ta strypgrepp på dej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0