Tobbes blogg

Följer Tobbe Carlssons blogg på Ölandsbladets hemsida, det är en av min absoluta favoritbloggar. En del bloggar har jag börjat läsa med stort intresse, bara för att tröttna efter ett tag när det blir för pretentiöst, intimt eller pinsamt.

Tobbe klarar den där balansgången perfekt, tycker jag. Det är aldrig för vardagligt beigt, aldrig töntigt intellektuellt och aldrig pinsamt utlämnande. Vissa dagar skrattar man ihjäl sej åt Tobbes små förvirrade missöden, och andra dagar blir man lika frustrerad som författaren själv över hans skada som aldrig verkar ge med sej.

Häromdan hade han godheten att förklara exakt vad det är som fattas honom, det är vi ju många som har undrat. Jag var tvungen att fråga en av läkarna på jobbet. Han älskar fotboll och ser alla FF:s matcher, men inte ens han och tre kollegor som diskuterat saken hade lyckats lista ut vad "ödem i bäckenet" var för nåt. Då snackar vi typ 80 år samlad erfarenhet.
"Inflammation i symfysen" lydde den senaste benämningen, och det vet ju alla som haft foglossning var den sitter. Och det är klart har man ont där, då måste det vara omöjligt att röra sej snabbare än en mördarsnigel.

Jag hoppas verkligen han piggar på sej igen. Om inte annat för att visa gubbarna på fiket att han kan komma tillbaka.

Och tack för go läsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0