Ren befrielse

Det kan gott och väl vara det bästa beslut jag fattat i hela mitt husmorsliv, detta att anlita städhjälp. Gud såå fantastiskt underbart befriande. Det känns lite som en välsignelse.
Kom hem igår från jobb, hämtning av barn och trevlig fika hos mammalediga kollegan S - och det var rent hemma. Dammfritt, rent och doftande. Behöver man säga mer?

Det är helt klart en befrielse. En gång i veckan blir det ordentligt städat och vi kan lugnt underhålla det hela med lite dammsugning och toastädning (jag är som bekant sjukligt pendantisk på den punkten). Dessutom kan vi inför den förestående flytten röja upp och rensa ut en massa skräp. Inga andra måsten på helgen.

Så alla ni som har allt, eller ska ge bort en present till nån som har allt; satsa på ett par timmars städning. Välkommet i alla hem, det kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0