Steinbeck och sol

Efter att  ha varit däckad i fyra dagar med nån slags influensa, har jag sakta börjat skramla igång igen. Det är ju så soligt och skönt ute, att jag är bara tvungen att försöka ta mej ut i värmen. Jag släpar ut en brassestol (och tänker på brassestolstestet med Cesar, eller var det Fabio?) och John Steinbecks "Öster om eden".

Jag försöker fatta varför jag inte läst hans böcker innan, men det är fortfarande obegripligt. Finns det nån som med samma genialitet kan beskriva en dammig väg eller en skabbig hund?
Jag absorberar hans ord.
Det är underbart.

Det blir varmt i solen. Hundarna, som sällskapar mej, flåsar.
Katten, som smyger på hundarna, hittar en fluga som hon tuggar i sej.
Jag svettas som om febern kommit tillbaka igen, och blir påmind om att jag inte är frisk än. Det funkar inte med vilja, när inte kroppen hänger med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0