Vår 2011

Ja, mycket vatten har flutit under många broar sedan jag senast skrev nåt här.

Ja, jag har skilt mej.

Ja, jag bor i en andrahandslya - just denna vecka tillsammans med mina två barn.

Ja, jag har börjat på nytt, på nåt sätt, med mitt lilla liv.

Ibland dröjer beslut. Ibland får tvekan och rädslor gå först. Ett tag går det att ha det så. Till slut brister det. Och man står där, avskalad, ensam och färdig med allt. Så var det. Jag var färdig med mitt gamla liv. Det var utom all räddning. Jag hade gjort allt jag kunde, och kvar stod jag med två alternativ; upphöra eller kliva av.

Jag klev av. För att mina barn skulle få en glad mamma. För att jag ville leva ett annat liv, eller livet på ett annat sätt.

Att än en gång få tillhöra något under frihet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0